Inför eventet

VIKTIG INFO

  • För att alla deltagare ska kunna känna sig trygga på eventet, ber vi samtliga deltagare att inte ta med några produkter som innehåller (spår av) nötter (särskilt jordnötter och mandel) till eventet. Deltagare kan vara nötallergiker och kan behöva uppsöka akutvård i kontakt med nötter. Alltså, ta inte med nötter!
  • Det finns en liten risk att det blir lite svalt/kallt, speciellt när du ska sova på golv i källaren. Ta gärna med dig en extra filt och tänk lager-på-lager när det gäller kläder!
  • Ta gärna med dig öronproppar om du vet med dig att du är ljudkänslig när du sover. Sovsalarna ligger i anslutning till allt annat, så det finns risk att ljudet går igenom väggar/dörrar. Tyvärr dämpas dock inte ljudet helt mellan rummen.
  • I anmälan bekräftar du att du har läst och förstått reglerna och villkoren för eventet och anmälan. Vi rekommenderar varje deltagare att läsa igenom både villkor och regler innan eventet börjar. Vi kommer inte att gå igenom dessa under eventet, men förväntar oss att alla deltagare är införstådda med vad villkor och regler säger, samt följer dem.
  • Om du har särskilda medicinska behov, ber vi dig att själv vara extra uppmärksam på dessa. Alla sover på golv (bra att tänka på om du t.ex. är allergisk mot damm) och under eventet kan det förekomma blinkande ljus av olika slag (bra att tänka på om du t.ex. har epilepsi). Vi gör så klart vad vi kan för att alla ska må bra och trivas, men uppmanar deltagare att ange korrekt kontaktinformation till målsman och att deltagare och målsmän är medvetna om denna information inför eventet.
  • Vi har eventfotografer, som under eventets gång kommer att dokumentera eventet genom bild och film. Detta material kommer efter eventet att publiceras offentligt i sociala medier (primärt Instagram och Facebook) och kan komma att användas vid marknadsföring av eventet framöver. Om man inte vill/kan/får vara med på bild, ansvarar man själv för att kontakta eventfotograferna.
  • Vi sparar personuppgifter från anmälan på ett säkert sätt och så länge som verksamheten kräver informationen. Känsliga personuppgifter, såsom specialkost och medicin/sjukdomar, raderas efter eventet. Information om namn, personnummer, adress, mobil och epost kan komma att delas med organisationer, som t.ex. Pingst Ung. Ni har när som helst rätt att begära ut de personuppgifter som vi har sparat. Kontakta oss om du har frågor kring detta.

INCHECKNING

Ingång sker via kyrkans källaringång på baksidan. Incheckningen pågår fredag 25 oktober kl. 18.00-19.00. När du kommer innanför dörrarna måste du checka in och du får då ett band, som tillåter dig att befinna dig på eventets område.

Parkering – Parkeringsplatser finns på baksidan av kyrkan.

Sen ankomst – Om du kommer efter incheckningstiden ber vi dig att kontakta Viktor Friman (076-1150346) så släpper vi in dig.

Val av datorplats & sovplats – Först till kvarn gäller. Så kom i tid!


MAT

Frukost och kvällsmat ingår i anmälningsavgiften (lunchen står du själv för). Glöm inte att anmäla eventuell specialkost! Kvällsmat kommer serveras båda kvällarna kl. 19.00.


FÖRSLAG PÅ PACKLISTA

  • Pengar till köp i kiosken (vi tar även Swish)
  • Vattenflaska
  • Godis/läsk/chips (inga nötter!) (om du inte vill köpa i kiosken)
  • Luftmadrass (+ luftpump)
  • Sovsäck
  • Kudde
  • Tandborste + tandkräm
  • Deodorant
  • Handduk
  • Sällskapsspel
  • Dator
  • Skärm (inte bredare än att den får plats på dina tilldelade 90 cm)
  • Tangentbord
  • Mus + musmatta
  • Headset (inga egna högtalare tillåtna)
  • Internetkabel (5 m rekommenderas)
  • Grenuttag
  • Öronproppar (om du är känslig för ljud när du ska sova)

OBS! Eventet ansvarar inte för dina värdesaker.


FÖR DIG SOM SKA HA DATORPLATS

Du kommer få ett strömuttag där du sedan behöver koppla in en egen grendosa. När det gäller tillgång till internet rekommenderar vi att du har med dig en 5 m lång nätverkskabel. Vi rekommenderar 5 m nätverkskabel för att det är ungefär så långt som du i värsta fall skulle kunna hamna från närmaste internet-switch. Till varje plats ingår det en enkel stol. Vill du ta med en egen stol, får du göra det. Vill du ha med dig flera skärmar till din dator? Det är helt okej, så länge du får plats med alla dina grejer på den bordsplats som du tilldelas. Varje bordsplats är ungefär 1×1 m.


VÄLKOMMEN